Wyjazd 3 – szczegóły trasy

Opis trasy na trzeci wyjazd.

Tradycyjnie, bazując na opracowaniach i przewodniku, przygotowałem ślad GPS na dzień 1 i dzień 2 oraz poniższy opis trasy.

Dzień 1

Nowosielce – Łańcut (16 km)

Asfaltową drogą za kościołem kierujemy się na zachód, równolegle do głównej drogi przechodzącej przez wieś, tzw. drogą na zagumiach, która przecina na dwie części cmentarz parafialny. Dochodzimy do skrzyżowania z drogą Rogóżno – Białoboki, gdzie skręcamy w lewo i zaraz w prawo, na drogę polną między dwoma przysiółkami (Zaolzie i Cesin) prowadzącą obok Świętego Jeziora.

Od Świętego Jeziora do krzyża polnego na rozwidleniu dróg towarzyszą nam czerwone znaki ścieżki do nordic walking. Dalej idziemy drogą polną dochodząc do górnej części wsi Kosina, gdzie skręcamy w prawo. Idąc asfaltową drogą przez wieś dochodzimy do centrum miejscowości. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo, do drewnianego kościoła św. Sebastiana.

Asfaltową drogą obok domu bł. Achillesa i stadionu sportowego kierujemy się na zachód. Na zakręcie drogi asfaltowej skręcamy w prawo, w drogę gruntową i przechodzimy obok drewnianego krzyża. Przez kolejnych kilkaset metrów idziemy prosto, w kierunku zachodnim, drogą gruntową przez pola.

Na wierzchowinie o nazwie Lotnisko (239 m n.p.m.) napotykamy czerwone znaki szlaku turystycznego Kosina – Rzeszów. Skręcamy w prawo w kierunku masztu telefonii komórkowej. Za masztem opuszczamy czerwony szlak i skręcamy w lewo. Drogą gruntową schodzimy z wierzchowiny w dół, a następnie podchodzimy na kolejne wzniesienie, by po przekroczeniu drogi utwardzonej kontynuować wędrówkę cały czas prosto, drogą gruntową na tzw. zagumiach. Idziemy wąwozem, następnie wśród sadów dochodzimy do pierwszych domów. Mijamy krzyż i dochodzimy do skrzyżowania z drogą asfaltową we wsi Sonina, gdzie skręcamy w prawo.

Z Soniny drogą asfaltową kierujemy się do skrzyżowania z ul. Graniczną, następnie w lewo i po ok. 300 m skręcamy w prawo, w drogę gruntową, która przechodzi w ul. Słoneczną, a tą dochodzimy do drogi wojewódzkiej nr 881 Kańczuga – Łańcut (ul. 3 Maja). Tym samym jesteśmy na południowym skraju Łańcuta.

Przekraczamy obwodnicę miasta (ul. Armii Krajowej) i nadal podążamy ul. 3 Maja w kierunku centrum, przechodząc wzdłuż ogrodzenia dawnej rezydencji Lubomirskich i Potockich do pl. Jana III Sobieskiego.

Dzień 2

Łańcut – Rzeszów (26 km)

Z pl. Jana III Sobieskiego wychodzimy obok dawnej synagogi z 1761 r. i ławeczki braci Cetnarów, burmistrzów miasta Łańcuta, na północ do ul. Kościuszki (droga wojewódzka nr 877), którą przekraczamy wchodząc na łańcucki Rynek. Ulicą Farną wzdłuż pierzei wschodniej dochodzimy do kościoła farnego.

Z kościoła św. Stanisława kierujemy się ul. Farną, Dominikańską, Bohaterów, a następnie w lewo w ul. ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego i dochodzimy do drogi wojewódzkiej nr 881. Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo kierując się na zachód w ul. Ignacego Kraszewskiego, która doprowadza do wsi Krzemienica.

Idąc dalej asfaltową drogą w kierunku Kraczkowej przed skrzyżowaniem dróg (posesja nr 715) mijamy słupową kapliczkę Bożej Rodzicielki ufundowaną przez Jakuba i Mariannę Nycz z Władyków w 1904 r. W jednej z oszklonych wnęk znajduje się rzeźba św. Jakuba Apostoła Starszego. Przechodząc drogą przez wieś po 2.5 km, w przysiółku Tłoki dochodzimy do międzynarodowej drogi E40. Skręcając w prawo idziemy chodnikiem i ruchliwą ulicę przekraczamy na przejściu dla pieszych. Po lewej stronie mijamy zajazd z restauracją „Sezam”. Po 300 m skręcamy w lewo i po kolejnych 300 m dochodzimy do kościoła w Kraczkowej.

Od kościoła przechodzimy drogą przez wieś. Na skrzyżowaniu obok kamiennego Kopca Grunwaldzkiego z inskrypcyjną tablicą z 1910 r. i obok drewnianej kapliczki słupowej z figurą św. Wojciecha skręcamy w lewo i kierujemy się drogą początkowo asfaltową, potem

utwardzoną, na południe na wzniesienie (384 m n.p.m.) zwane Maria Magdalena, a potocznie – Magdalenka.

Od kościoła Droga św. Jakuba Via Regia przechodzi wierzchowiną przez pola i las wraz ze znakami szlaku czerwonego (szlak ten będzie towarzyszył Drodze z małymi wyjątkami prawie do samego Rzeszowa). Przy węźle szlaków kierunkowskaz Drogi św. Jakuba: Pilzno 78 km / Santiago de Compostela 3930 km. Po wyjściu z lasu przecinamy ul. św. Marcina i idziemy prosto utwardzoną drogą – to ul. św. Faustyny Kowalskiej. Po prawej stadnina koni.

Po dojściu do skrzyżowania z ul. Słocińską idziemy ul. Powstańców Wielkopolskich dochodząc do neogotyckiego kościoła św. Rocha i św. Marcina położonego już w granicach administracyjnych Rzeszowa (dawna wieś Słocina, obecnie dzielnica miasta). Przy parkingu przed świątynią kapliczka św. Rocha z inskrypcją: „Św. Rochu, patronie chorych, miej w opiece naszą parafię”.

Do miasta wchodzimy ul. Ignacego Jana Paderewskiego, al. prof. Adama Krzyżanowskiego i ul. Wierzbową, a następnie przechodzimy przez most na rzece Wisłok, skąd dalej szlak prowadzi ulicami: Adama Stanisława Naruszewicza, Adama Kreczmara, Adama Mickiewicza do Rynku.